Contact met onze klantenservice

Heb je een vraag? Meestal tref je het antwoord op deze pagina. 
Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact op met ons klantenservice team.

De meest gestelde vragen:

Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?
Geschenken en fruitmanden: Voor pakketten (geschenken en fruitmanden) ontvang je een track & trace code waarmee je je bestelling kunt volgen.
Brievenbuszendingen: Levering door PostNL door de brievenbus, hierdoor hebben wij helaas geen zicht op aflevertijden.
Bloemen: Op particuliere adressen doorgaans tussen 09:00 en 18:00 uur. De bloemisten doen hard hun best om alle bestellingen op tijd te bezorgen. Echter kan het door drukte voorkomen dat je bestelling na 18:00 uur wordt bezorgd. Op zakelijke adressen wordt er tijdens kantooruren geleverd. Mocht de ontvanger niet thuis zijn dan bezorgen we bij buren of laat de bloemist een briefje achter. Helaas hebben wij geen zicht op bezorgtijden. De bloemist plant zelf de route in zodat er zo min mogelijk aantal kilometers gereden hoeft te worden. Hierdoor kunnen wij geen specifieke bezorgtijd geven omdat wij geen zicht hebben op de route van de bezorger en het aantal adressen in de route.
Rouwbloemen: Rouwbestellingen worden met extra zorg en urgentie in behandeling genomen, ook in het weekend. Rouwbloemen worden gegarandeerd tijdig geleverd conform je opgave in de bestelling.
Taart & gebak: Wij streven er naar om vóór 13:00 uur te bezorgen. Onze bezorgers hebben elke dag een route die zo duurzaam mogelijk is. Om deze reden is het niet mogelijk om een voorkeurstijd aan te geven.
Kan ik nog voor levering vandaag bestellen?
Bloemen kunnen (met uitzondering van droogbloemen) nog dezelfde dag verzonden en geleverd worden, mits je de bestelling vóór 13.00 uur plaatst. Voor andere geschenken geldt dat als je vóór 17:00 bestelt, wij dezelfde dag nog verzenden. Deze worden dan meestal de volgende dag bezorgd m.u.v. zondag.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Je bestelling wijzigen is geen probleem, mits je bestelling nog niet in behandeling is genomen. Neem daarom zo snel mogelijk telefonisch of per chat contact op met de klantenservice.
Hoe gebruik in mijn voucher of kortingcode?
In stap 3 van het bestelproces vind je de knop "voucher toevoegen". Vul hier je vouchercode in. Je korting wordt direct verrekend in je winkelmandje.
Hoe plaats ik een bestelling?
Op deze pagina geven wij je uitleg.
Hoe kan ik mijn account wijzigen?
Momenteel is het niet mogelijk om zelf wijzigingen door te voeren in je account. Onze klantenservice staat klaar om je hierbij te helpen. Stuur ons een e-mail met je huidige gegevens en de gewenste aanpassing. Telefonisch kunnen wij geen aanpassingen doorvoeren.


Kies de categorie waar je vraag over gaat:


Bestellen


Bezorgen


Wijzigen & 
annuleren


Betalen & 
vouchers


Contact

 


Zakelijk

 


Service & 
garantie


Privacy & 
algemeen

 

 

 

Bestellen

Kan ik nog voor levering vandaag bestellen?
Bloemen kunnen (met uitzondering van droogbloemen) nog dezelfde dag verzonden en geleverd worden, mits je de bestelling vóór 13.00 uur plaatst. Voor andere geschenken geldt dat als je vóór 17:00 bestelt, wij dezelfde dag nog verzenden. Deze worden dan meestal de volgende dag bezorgd m.u.v. zondag.
Hoe plaats ik een bestelling?
Op deze pagina geven wij je uitleg.
Kan ik telefonisch bestellen?
Tijdens de bestelling is een directe online betaling vereist. Om deze reden is het niet mogelijk om de bestelling telefonisch aan ons door te geven.
Blijf ik anoniem?
Ja. De ontvanger krijgt alleen de tekst te zien die jij op het kaartje zet, niet jouw naam en adresgegevens. Jouw persoonlijke gegevens worden nooit aan derden doorgegeven, ook niet aan de ontvanger.
Krijg ik een bevestiging?
Ja. Zodra je jouw bestelling hebt betaald, krijg je automatisch een e-mailbevestiging van ons. Hierin kun je de bestelling nakijken. Het ontvangen van de bevestiging kan 5 minuten vertraging hebben i.v.m. het controleren van de betaling.
Hoe activeer of blokkeer ik mijn bestelde cadeaubonnen?
Activeren gaat automatisch op dag 7 ná de bezorgdatum. Wil je eerder activeren of juist blokkeren? Ga voor instucties naar https://topgeschenken.nl/cadeaubon.
Kan ik een uiterlijke levertijd opgeven?
Geschenken en fruitmanden: Nee dat is niet mogelijk, levering is via Packs of andere koeriersdienst.
Brievenbus zendingen: Nee, levering door de brievenbus uitgevoerd door PostNL. Een aflevertijd opgeven is niet mogelijk.
Bloemen: Je kunt een voorkeurstijd aangeven bij 'opmerking'. Wij proberen daar zoveel mogelijk rekening mee te houden maar kunnen geen garanties geven dat het lukt. Heb je vragen over een voorkeurtijd, neem dan na het bestellen contact op met onze klantenservice.
Rouwbloemen: Bij rouwbloemen hoef je geen contact op te nemen, daarbij geven we standaard de tijdleveringsgarantie.
Taart & gebak: Wij streven er naar om vóór 13:00 uur te bezorgen. Onze bezorgers hebben elke dag een route die zo duurzaam mogelijk is. Om deze reden is het niet mogelijk om een voorkeurstijd aan te geven.
Hoe kan ik meerdere bestellingen in één keer plaatsen?
Het is mogelijk om meerdere bestellingen in één keer te plaatsen.

1. Kies als eerste een product dat je wilt bestellen, vul de adresgegevens in en geef de bezorgdatum in. Op het moment dat de bezorgdatum geselecteerd is, verschijnt er onderaan een grijze knop Meer bestellen op dit adres.
2. Je keert nu terug naar de productpagina. Kies voor het tweede product en doorloop de stappen met de adresgegevens en de bezorgdatum nogmaals.
3. Wil je nog een product bestellen, klik dan wederom op de grijze knop. Ben je klaar? Dan kun je klikken op de rode knop Volgende stap en de bestelling afrekenen.

Indien producten op dezelfde manier bezorgd worden (beiden in een pakket of via brievenbuspost) zullen deze in één order geplaatst worden. Hebben de producten beiden een andere bezorging, dan worden het twee orders en zal de bezorging tweemaal berekend worden.
Hoe pas ik de hoeveelheid van een product aan?
De hoeveelheid van een product kan aangepast worden in de winkelmand. Je kunt onder de knop Aantal de hoeveelheid aanpassen door te drukken op de - (min) of de + (plus) knop. Let op: bij sommige producten is het niet mogelijk om een lager aantal te kiezen omdat er een minimale hoeveelheid van toepassing is op het product.

Terug naar overzicht ^

Bezorgen

Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?
Geschenken en fruitmanden: Voor pakketten (geschenken en fruitmanden) ontvang je een track & trace code waarmee je je bestelling kunt volgen.
Brievenbuszendingen: Levering door PostNL door de brievenbus, hierdoor hebben wij helaas geen zicht op aflevertijden.
Bloemen: Op particuliere adressen doorgaans tussen 09:00 en 18:00 uur. De bloemisten doen hard hun best om alle bestellingen op tijd te bezorgen. Echter kan het door drukte voorkomen dat je bestelling na 18:00 uur wordt bezorgd. Op zakelijke adressen wordt er tijdens kantooruren geleverd. Mocht de ontvanger niet thuis zijn dan bezorgen we bij buren of laat de bloemist een briefje achter. Helaas hebben wij geen zicht op bezorgtijden. De bloemist plant zelf de route in zodat er zo min mogelijk aantal kilometers gereden hoeft te worden. Hierdoor kunnen wij geen specifieke bezorgtijd geven omdat wij geen zicht hebben op de route van de bezorger en het aantal adressen in de route.
Rouwbloemen: Rouwbestellingen worden met extra zorg en urgentie in behandeling genomen, ook in het weekend. Rouwbloemen worden gegarandeerd tijdig geleverd conform je opgave in de bestelling.
Taart & gebak: Wij streven ernaar om vóór 13:00 uur te bezorgen. Onze bezorgers hebben elke dag een route die zo duurzaam mogelijk is. Om deze reden is het niet mogelijk om een voorkeurstijd aan te geven.
 
Waar zie ik de bezorgstatus?
Afhankelijk van het product kun je jouw bestelling volgen via een track & trace link of word je per email op de hoogte gehouden van de status.

Brievenbuszendingen, bloemen, taart en gebak hebben geen track & trace er zijn daardoor niet online te volgen. Heb je toch nog vragen, neem dan contact met ons op.
Wat zijn de bezorgkosten?
De bezorgkosten zijn als volgt:

Nederland, brievenbuspost

€2,95
Nederland, pakketpost €5,95
België, Duitsland, Luxemburg €9,95
Denemarken, Finland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Polen, Portugal, Servië, Spanje, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Zweden €19,95
Bulgarije, Estland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Kroatië, Letland, Litouwen €34,95
 
Bezorgen jullie in het buitenland?
Naast Nederland bezorgen wij ook in België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Portugal, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië en Zweden.
Welke dagen bezorgen jullie?
We bezorgen 6 dagen per week, van maandag t/m zaterdag.
Kan ik bezorgen in een ziekenhuis, hotel of camping?
Ja, dat kan. Het is wel belangrijk om zoveel mogelijk informatie, zoals afdeling, kamernummer, (meisjes)naam, standplaats etc. op te geven.
Ook een mobiel telefoonnummer van de ontvanger kan soms handig zijn om de bestelling op de juiste plaats te krijgen.

Terug naar overzicht ^

Wijzigen en annuleren

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Je bestelling wijzigen is geen probleem, mits je bestelling nog niet in behandeling is genomen. Neem daarom zo snel mogelijk telefonisch of per chat contact op met de klantenservice.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Je bestelling annuleren is geen probleem, mits je bestelling nog niet in behandeling is genomen. Neem daarom zo snel mogelijk telefonisch of per chat contact op met de klantenservice.
Hoe kan ik mijn account wijzigen?
Momenteel is het niet mogelijk om zelf wijzigingen door te voeren in je account. Onze klantenservice staat klaar om je hierbij te helpen. Stuur ons een e-mail met je huidige gegevens en de gewenste aanpassing. Telefonisch kunnen wij geen aanpassingen doorvoeren.

Terug naar overzicht ^

Betalen en vouchers

Hoe kan ik betalen?
iDEAL: alle Nederlandse banken 
Creditcard: MasterCard, VISA en Amex
Paypal
Bancontact: Populairste betaalmethode in België voor veilige online betalingen
Riverty: achteraf op rekening
Op rekening (na goedkeuring van je aanvraag): zakelijk via een factuur
Cadeaubon/giftcards: binnenkort beschikbaar
Hoe gebruik in mijn voucher of kortingscode?
In stap 3 van het bestelproces vind je de knop "voucher toevoegen". Vul hier je vouchercode in. Je korting wordt direct verrekend in je winkelmandje.
Hoe betaal ik met een cadeaubon of giftcard?
Een cadeaubon (giftcard) is een betaalmiddel en kun je herkennen aan het lange nummer (13 tot 19 cijfers) en een bijbehorende kras-of pin code. Bij het afronden van de bestelling kies je bij de betaalmethode jouw type cadeaubon. 
Wat als ik niet genoeg saldo heb op mijn Cadeaubon of giftcard?
Als er een tekort aan saldo op de giftcard staat, kun je het restant via een andere betaalmethode voldoen. Je krijgt hier automatisch de mogelijkheid voor. Betaal je het restant niet, dan wordt je bestelling automatisch geannuleerd en wordt het saldo binnen 2 uur weer teruggestort op jouw cadeaubon.
Wat is het verschil tussen een voucher en cadeaubon?
Een vouchercode geeft een korting op jouw bestelling. Deze vul je al in tijdens het bestellen. Een cadeaubon (giftcard) is een betaalmiddel, deze gebruik je pas aan het eind van de bestelling om mee te betalen.
Kan ik meerdere vouchers of cadeaubonnen gebruiken?
Je kunt maximaal 1 voucher (kortingsbon) per bestelling gebruiken. Cadeaubonnen (giftcards) zijn een geldig betaalmiddel. Hier kan je er wel meerdere van gebruiken tijdens het betalen.
Kan ik veilig betalen?
Als je een bestelling gaat afrekenen vindt dit altijd in een beveiligde omgeving plaats via onze betaalprovider. Je kunt dus met een gerust hart veilig afrekenen.
Kan ik achteraf betalen?
Ja, je kunt zowel als particulier (via Riverty) als zakelijk (op rekening, na goedkeuring van je aanvraag) achteraf betalen. Je krijgt dan nadat jouw bestelling is bezorgd een online betaalverzoek (rekening) per email of via de app van Riverty.
Hoe zit het met BTW bij een bloemen levering naar België?
Als je een bestelling hebt geplaatst voor levering in België kan het voorkomen dat er 6% Belgische BTW op je (verzamel)factuur staat. Topgeschenken Nederland B.V. is namelijk BTW-plichtig in België. Een bos bloemen besteld voor levering in België wordt in België geproduceerd en uitgeleverd door onze Topbloemen.be partner. Het product gaat dus niet de grens over. Ons Belgische BTW-nummer is BE0841922485. Indien je als Nederlandse ondernemer geen recht hebt op vooraftrek in België mag je dit bedrag ook niet in mindering brengen als Nederlandse BTW. In dat geval zal ook het BTW-bedrag als kosten geboekt moeten worden. Lees meer info over BTW.

Terug naar overzicht ^

Zakelijk

Wat zijn de voordelen van een zakelijk account?
✔ Meerdere bestellers onder één account
✔ Op rekening kopen (na goedkeuring van je aanvraag)
✔ Eenvoudige bestellen, ook voor bulkverzendingen
✔ Facturatie naar wens in te regelen
Hoe bestel ik zakelijk?
Maak in enkele stappen een zakelijk account aan.
Kan ik op rekening bestellen?
Wanneer er een zakelijk account is aangemaakt krijg je de mogelijkheid om, na goedkeuring van je aanvraag, op rekening te bestellen.
Ik wil een groot aantal bestellen, hoe vraag ik een offerte aan?
Ja dat kan, gebruik hiervoor het offerte aanvraag formulier.
Informatie over BTW
Bovenin beeld kies jij zelf of je de prijzen inclusief of exclusief BTW wilt zien. Er gelden diverse verschillende BTW tarieven en Topgeschenken Nederland BV is tevens BTW plichtig in Belgie.
BTW nr Nederland: NL818503051B01
BTW nr België: BE0841922485
Meer informatie over de wettelijke BTW regelgeving op onze producten en diensten tref je hier.
Koppelen jullie met inkoopsystemen?
Jazeker! Bekijk de mogelijkheden voor een koppeling.

Terug naar overzicht ^

Service en garantie

Hoe werkt jullie garantie?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit houdt in dat wij als verkoper instaan voor de kwaliteit voor onze producten. Producten moeten namelijk beantwoorden aan de redelijke verwachting die u hiervan als klant mag hebben.
Hoe dien ik een klacht in?
Dagelijks verwerken wij met uiterste zorg duizenden bestellingen. Desondanks gaat er ook bij ons wel eens iets mis. Is er iets mis gegaan met jouw bestelling? Wat ontzettend vervelend, we lossen het graag met je op! Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier, per telefoon of per e-mail via [email protected]. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie. Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van jouw klacht dan kun je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Mijn bestelling cadeaubon(nen) is (nog) niet aangekomen, wat kan ik doen?
Natuurlijk kan het voorkomen dat je cadeaubon 1 of 2 dagen later aankomt. Twijfel je of je bestelling wel is aangekomen bij de ontvanger? Geen paniek, je kunt tot 6 dagen na de oorspronkelijke bezorgdatum je cadeaubon laten blokkeren. Stuur je orderbevestiging naar [email protected] met het verzoek om de giftcards te blokkeren of bel onze klantenservice op 088 -110 8050. We kijken samen met jou naar een oplossing. Laat je de bon niet blokkeren, dan worden de cadeaubonnen op dag 7 automatisch geactiveerd. Eenmaal geactiveerde cadeaubonnen kunnen niet gereclameerd worden.
Retourneren en herroepingsrecht
Op bloemen, taarten en fruit is het herroepingsrecht uitgesloten i.v.m. de beperkte houdbaarheid van deze producten. Op alle andere producten is het herroepingsrecht wel van toepassing. Dit wil zeggen dat je jouw ontvangen producten zonder opgaaf van reden retour mag sturen. Je dient dit wel binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen kenbaar te maken bij onze klantenservice. Vervolgens heb je 14 dagen tijd om de producten retour te sturen. Je kunt ook zonder voorafgaande mededeling binnen 14 dagen na ontvangst jouw producten terugsturen zolang je daarbij maar een mededeling voegt waaruit je wenst tot herroeping blijkt. Doe dit alsjeblieft zoveel mogelijk in de originele verpakking aan de afzender die op de verpakking aangegeven staat. Je ontvangt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, het door jou betaalde bedrag inclusief standaard bezorgkosten voor de heenzending terug op jouw rekening. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zo'n terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of wanneer je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. De kosten voor het terugsturen van de goederen zijn voor eigen rekening. Als blijkt dat je de producten hebt beschadigd kunnen er kosten in rekening gebracht worden.

 

Retouradres:

Topgeschenken Nederland BV
Noorderdreef 60
2153LL Nieuw-Vennep

 

U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

- Aan:

[ naam ondernemer]
[ geografisch adres ondernemer]
[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]
[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]

 


- Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]* de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]* de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*, herroep/herroepen*

- Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]

- [Naam consumenten(en)]

- [Adres consument(en)]

- [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

- [Datum]

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Terug naar overzicht ^

Privacy en overig

Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?
Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door jou worden opgegeven, in het kader van de door jou gevraagde dienst, of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te verwerken. Lees alles over jouw privacy in onze Privacyverklaring.
Zijn jullie aangesloten bij een keurmerk?
Ja, voor wij zijn voor al onze merken aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Daarnaast zijn wij ISO 27001 (Informatie veiligheid) gecertificeerd.
Kan ik mijn gegevens inzien of laten verwijderen?
Voor vragen over ons privacybeleid of vragen omtrent inzage en wijzigingen in (of verwijdering van) jouw persoonsgegevens kun je ten allen tijden contact met ons opnemen via onderstaande gegevens. Mail hiervoor naar [email protected]. Bekijk ook onze privacyverklaring.
Wat zijn jullie bedrijfsgegevens?
Topgeschenken Nederland B.V.
Noorderdreef 60
2153LL Nieuw-Vennep
Email: [email protected]
KvK: 34108906
Btw: NL818503051B01
Werken bij Topgeschenken?
Ons actuele vacatureaanbod kun je hier vinden: werkenbij.topgeschenken.nl

Terug naar overzicht ^

FAQ Wenskaarten

Hoe kan ik zelf kaarten maken?
Zelf een kaart maken is eenvoudig te doen en snel gebeurd. Kies een kaart uit onze collectie en klik op ‘ontwerp maken’. Schrijf jouw boodschap in de kaart, upload een foto als je dat wilt en voeg eventueel een emoji toe om jouw boodschap extra duidelijk te maken. Controleer voor je het ontwerp opslaat en verder gaat of alles klopt.
Kan ik een kaart inplannen voor de toekomst?
Jazeker, jouw zelfgemaakte kaart gaat mee met de postbezorging van PostNL. Je kunt zelf een datum kiezen welke voor jouw het beste uitkomt.
Wanneer worden mijn kaarten bezorgd?
Wenskaarten besteld voor 17:00 uur, worden doorgaans de volgende dag bezorgd door PostNL. Zij bezorgen van dinsdag tot en met zaterdag. Echter kan PostNL dit niet garanderen. Het kan dus gebeuren dat er een vertraging in de bezorging is van 1 á 2 werkdagen.
Kan ik een gemaakte kaart nog wijzigen?
Je kunt je wenskaart nog wijzigen totdat deze besteld is. Na bestellen wordt jouw ontwerp direct doorgezet naar productie. Hierdoor kunnen geen wijzigingen gedaan worden na het plaatsen van jouw bestelling.
Wat zijn de bezorgkosten?
De bezorgkosten van jouw wenskaart hangt af van het formaat van de door jouw gekozen kaart. De verzendkosten worden verrekend in de laatste stap van het bestelproces.
Kan ik een wenskaart met ander cadeau versturen?
Nadat je een wenskaart hebt ontworpen krijg je verschillende geselecteerde producten te zien die je als extra cadeau kan toevoegen. Maak je wenskaart extra speciaal met bijvoorbeeld een heerlijke chocoladereep, een mooie heliumballom of een van de andere geselecteerde opties.

Terug naar overzicht ^


Onze gegevens:

Topgeschenken Nederland BV
Noorderdreef 60
2153LL Nieuw-Vennep
KvK: 34108906
BTW nr Nederland: NL818503051B01
 

Contact

Je kunt ons op de volgende manieren bereiken:


Chat

 

 
Ma-Vr 8:30 - 20:00 uur 
Za 8:30 - 17:00 uur


E-Mail

[email protected]


24 uur per dag
7 dagen per week


Telefoon

 


Ma-Za 8:30 - 17:00 uur 
 

 


Reactietijd:
Binnen 2 minuten
 


Reactietijd:
Gemiddeld 6 uur (tijdens kantooruren)
 


Wachttijd:
gemiddeld 10 minuten